Oppimisympäristöjen ja varhaiskasvatuksen kalusteet

Martelassa oppimisympäristöjen kalustaminen tähtää aina ympäristöön, joka innostaa oppimaan. Nopea ja helppo muunneltavuus on nykyaikaisen oppimisympäristön toimivuuden edellytys. Martelan kalusteet ja ratkaisut mahdollistavat innostavan ja hyvinvointia edistävän oppimisympäristön eri kokoisille käyttäjille. Kalusteiden ajaton ja käyttäjälähtöinen muotoilu, kestävät ja laadukkaat rakenteet sekä ylläpidon helppous, mahdollistavat pitkäikäisten oppimisympäristöjen luomisen. Monipaikkaisella ja toimivalla kalustuksella voidaan innostaa käyttäjiä kokeilemaan ja kehittämään toimintaansa.

Erilaiset tuolit ja istuimet mahdollistavat eri kokoisten käyttäjien ergonomisen ja aktiivisen työskentelyn. Tuotteilla on helppo luoda erilaisia innostavia kokonaisuuksia, jotka tukevat erilaisia työskentelymuotoja.

Martelan helposti liikuteltavat pöydät antavat mahdollisuuden muokata oppimistilasta juuri kulloiseenkin työhön sopivan yhdistelmän oli sitten kyse yksilö- tai ryhmätyöskentelystä. Helppo yhdisteltävyys, säädettävyys sekä eri korkuiset tasot takaavat ergonomisen ja aktiivisen työskentelyn kaikille käyttäjille.

Työ- ja oppimisympäristöjen tarpeisiin vastaavat tänä päivänä pitkälti saman tyyppiset kalusteet. Martelan mallistosta löytyy monipuolisesti erilaisia työpistekalusteita.

Sohvilla ja muilla pehmeillä istuinryhmillä pystytään muodostamaan kutsuvia ja rentoja ryhmätyöskentelypisteitä auloihin ja käytävätiloihin. Pehmeät kalusteet tukevat vetäytymistä yksilötyöskentelyyn ja parantavat tilojen akustiikkaa.

Ruokatauko on tärkeä osa koulupäivää. Ruokailutilojen tulee palvella ruokailun ohella myös monia muita tarpeita ja usein myös pääkäyttäjistä poikkeavaa kävijäkuntaa. Kalusteiden tulee olla kestäviä ja helposti puhdistettavia. Usein ruokailutila on koko koulun sydän ja esteettisyydellä on iso merkitys viihtyvyyteen, akustiikkaa unohtamatta. Parhaimmillaan ruokailutila on koko päivän käytössä ja se mukautuu helposti erilaisiin tilanteisiin.