Monitilaympäristöissä läheskään kaikki työtekijät eivät käytä säilytystilaa samanaikaisesti, puolet käyttää säilytystilaa harvoin ja yllättävän suuri osa ei koskaan. Kun säilytystilan käyttöä pystytään seuraamaan, voidaan tilanmäärä optimoida todellista tarvetta vastaavaksi ja joustavasti reagoida muuttuneisiin tarpeisiin. Käyttäjät arvostavat sitä, että säilytystilaa on aina saatavilla lähellä valittua työskentelypaikkaa eikä etsimiseen tai avaimiin liittyvät ongelmat kuormita työaikaa. Vierailijat osaavat arvostaa puhelimella toimivia säilytysratkaisuja, joihin tallettaa vierailun ajaksi henkilökohtaiset tavarat.

Dynamic Storage –ratkaisu tuo lokerot käyttäjän lähelle, sinne missä säilytystilaa tarvitaan. Ratkaisu mahdollistaa kaappien varaustilanteen ja käyttöasteen seuraamisen, joka auttaa säilyttimien sijoittelun ja määrän optimoinnissa sekä hallinnoimisessa. Parhaassa tapauksessa säilytin muistuttaa käyttäjää olemassaolostaan. Lisäksi puhelimella tai RFID-kortilla toimiva ratkaisu vähentää huomattavasti ylläpitoon kuluvaa aikaa ja etähallintaominaisuudet tekevät ylläpidosta vaivattomampaa.

Dynamic Storage -ratkaisun lukitus toimii esimerkiksi puhelimella tai henkilökortilla, jolloin erillisiä avaimia tai koodeja ei tarvita. Puhelin tai oven valo kertoo varaustilanteen ja esimerkiksi kaapin päädyn näyttö kertoo, mikä lokero on kyseiselle henkilölle varattu. Vapaita lokeroita voi myös etsiä sovelluksen avulla. Lokeroissa on valo, murtohälytin ja USB-latausmahdollisuus .